14 Nisan 2011 Perşembe

BMW Z9 ÖZELLİKLERİ


 
BMW Z9 Cabrio


Z9 Cabrio ile BMW, her şeyden önce sürücünün tam anlamıyla sürüşe odaklanmasını sağlayacak bir otomobil üretti. Z9 Cabrio yüksek standartlar ile “sürüş keyfi”nin gelecekte nasıl daha da yoğun bir biçimde yaşanacağına dair bir bakış açısı sunuyor. Z9 Cabrio’nun 2+2 koltuk kapasiteli iç alanı, sürüşü daha basit hale getirirken, sürücüye lider otomobil teknolojisinin bütün özelliklerini en etkili şekilde veriyor.
Z9 Cabrio da Z9 Gran Turismo Coupé gibi BMW’nin geleceğe yön veren tasarım felsefesini yansıtıyor. Z9 Cabrio, BMW’nin tasarımının dinamikliğini ortaya çıkaran uzun bir motor bölümü ile kısa arka kısımdan oluşan klasik bir silüete sahip.
Z9 Cabrio, önceki Coupé modelin teknik özelliklerini izliyor. Z9 Cabrio, 4760 mm uzunlukta Coupé’den biraz daha kısa olup, aynı genişliğe sahip (1970mm). Z9 Cabrio’nun yüksekliği ise Coupé’den 60 mm daha kısa (1280mm).
Z9’daki 4.4 lt V8 motor, 286 BG güç ile 440 Nm tork üretiyor. Arkadaki 285/40 ölçülerindeki tekerlekler bu performansı yola taşırken, öndeki tekerlekler ise 245/45 ebatlarında. Z9 Coupé’deki ekstra büyük frenler, bu güçlü otomobile optimal durma gücünü sağlıyor.
BMW,tipik standardı olan aktif sürüşün, yolcu ve özellikle sürücü odaklı devrimsel ergonomisinin yeni bir tanıtımını sunuyor: iDrive. 700 farklı kontrol fonksiyonunun mevcut olabildiği bu sistemde iDrive, komünikasyon ve elektroniğin dijitalleşmesinden yararlanarak, sürücünün her türlü fonksiyonu rahatça kullanmasını sağlıyor. iDrive, BMW sürücüsünün, sürüşe odaklanmasını, konforundan bir şey kaybetmemesini ve de geleceğin teknolojisinin şimdiden sunulmasına imkan verecek şekilde tasarlandı.
Bu felsefe ile fonksiyonlar sürüş sırasında kullanımın sıklığına ve sürüşe olan etkisine göre, üç farklı aşamada yerleştirildi. Sürüş ve güvenlik için büyük önem taşıyan ana fonksiyonlar, sürücünün direk ulaşacağı en yakın yerde yer alıyor. Tüm sürüş fonksiyonları, direksiyonun çevresinde sürücünün direk ve hemen ulaşabileceği yakın alanda bulunuyor.
Far düğmeleri, otomatik klimada sıcaklık ayarı gibi sıkça kullanılan ve bu yüzden hemen ulaşımı gerektiren temel fonksiyonlar, ikinci aşamada gelerek, kokpitteki konvansiyonel düğmeler ile kontrol ediliyor.
Zenginleştirilmiş konfor, iletişim ve sürücü destek fonksiyonları modern bir otomobildeki yeni özelliklerin büyük bir bölümünü oluşturur. Sürüş sırasında fazla ayar gerektirmeyen bu fonksiyonlar, mantıklı ve ergonomik bir biçimde ayrılmış ve kolay kullanılabilecek şekilde bir araya toplanmış olan Kontrol Merkezi ile kontrol ediliyor. Önde kol dayamanın hemen önünde bulunan kontrol düğmesi çok kolay kullanımı ile beliriyor. Öne-arkaya, sağa-sola ve dört diyagonal yöne hareketler ile menüden farklı fonksiyonlar seçilebiliyor. Sürücünün görüş alanındaki monitör ise, gerekli bilgileri sürücüye iletiyor. Bu arada sürücü dikkatini yoldan ayırmaya ihtiyaç duymuyor, çünkü bu monitör, sürücünün görüş alanında bulunuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder